Využitie externých špecialistov šetrí peniaze a čas nielen veľkým firmám.
Outsourcing – čo to je a aké sú jeho výhody?
Premýšľate, čo to vlastne outsourcing je a aká je jeho definícia? Ide o situáciu, keď firma alebo živnostník zadá zákazku špecialistovi mimo svojej spoločnosti.
Externí špecialisti môžu vykonávať jednorazovú zákazku (napríklad tvorba webu), ale môžu byť aj pravidelnými dodávateľmi napríklad v oblasti marketingu, účtovníctva či spomínanej administratívnej výpomoci. Obzvlášť živnostníci čím ďalej tým častejšie využívajú napríklad služby virtuálnych asistentiek a pod.
Outourcing je veľmi výhodný oproti zamestnávaniu stáleho zamestnanca aj po stránke výdavkov a zadaním zákaziek tretej strane môže veľmi prospieť vášmu cashflow.
Pre SZČO sa zase jedná o uvoľnenie rúk na tú skutočne dôležitú prácu aj na odpočinok.
Kedy je vhodné outsourcing využiť?
Možností na využitie outsourcingu má každý podnikateľ skutočne veľa. S podnikaním spája nielen rutinné a opakujúce sa činnosti, ktoré negenerujú príliš zisku, ale rozhodne sa bez nich nezaobídete, ale aj veci, v ktorých nemusíte byť odborníkom, ich realizácia vás stojí veľa času a tým nakoniec aj peňazí.
Sem patrí napríklad tvorba webu, správa sociálnych sietí, účtovníctvo, ale aj napríklad prieskum trhu a mnohé ďalšie záležitosti.
Pre všetky podobné prípady je outsourcing oveľa lepším riešením ako snaha stať sa odborníkom na všetko – potom skončíte akurát tak, že vyhoríte a nebudete mať poriadne čas na vašu hlavnú činnosť.
Ako pri outsourcingu postupovať?
Pri výbere externého spolupracovníka alebo agentúry je dôležité správne vybrať.
Nebojte sa venovať dostatok času prieskumu ponúk v odbore, v ktorom pomoc hľadáte – od cien po služby.
Od vybraného spolupracovníka sa nebojte vyžiadať referencie a samozrejme by ste nemali zabúdať ani na zmluvu, záruku a pod.
Čas, ktorý venujete príprave a výberu vhodného externého dodávateľa sa vám bohato vráti už behom pár dní.